Jobbiga grannar, ge mig era historier.
Ja, berätta om era jobbiga grannar så jag kan få se att mina inte är värst som det känns just nu...
Jag VET ju att det så klart finns värre men ändå är jag redigt less på mina.
Idag har deras hund varit ensam vilket hörs i hela huset då den skällylar övergivet.
Ofta har de sina barnbarn på besök varav den ena springer hårt (slår ner hälarna) och hoppar och studsar. Visst är han ett barn, men någon måtta kan det ju vara tycker man när man ser på klockan att nu har det gått en timme eller två.
De mittemot spelar ofta HÖG musik på dagarna och har barn som gillar att tjoa högt i trapphuset. Visst säger de ifrån, men den äldsta lyssnar dåligt och skadan är ju redan skedd när man flugit upp ur sängen vid barnets skrik. (Tänk er någon som öppnar munnen på vid gavel och stöter ut ett skrik i hög volym)
De är dock rara allihop och man kan absolut säga till dem att de hörs, men då får jag springa där JÄMT om jag ska säga till varje gång de hörs så att det är störande. Det vill jag inte de måste ju få leva, men deras levnadsljud är inte normala i många fall, vi är inte särskilt tysta av oss heller, vi pratar ofta högt och engagerat när vi diskuterar, men jag har frågat och de hör aldrig oss.
Yes, vi borde flytta ut på landet och det kommer jag att göra när ekonomin tillåter det. OM den kommer att tillåta det och det kommer jag att göra även om min sambo inte vill bo på landet, han får isf bo kvar i egen lgh om han vill. Så nu har vi det avklarat Jag ville bara ventilera lite och få höra hur era jobbiga grannar är
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-07-23 10:00
Tack alla som delar med sig! Det underlättar Våra grannar är inte SÅ illa trots allt.